Kolejny etap współpracy PKO BP z Ekstraklasą

Zapaleni kibice polskiej piłki nożnej na przestrzeni ostatnich sezonów mieli okazję śledzić coraz większe zaangażowanie PKO BP w najwyższy poziom rozgrywek piłkarskich w naszym kraju, Ekstraklasę. Jak dowiadujemy się z komunikatu prasowego banku, sponsoring nie skończy się w tym przypadku na przelewie pieniężnym w zamian za loga na koszulkach oraz prawa tytularne. – PKO Bank Polski, który jest niekwestionowanym liderem krajowego sektora bankowego, chce wykorzystać swój potencjał również jako mecenas piłki nożnej w Polsce. W ubiegłym roku zostaliśmy oficjalnym bankiem Ekstraklasy, w kolejnym sezonie awansowaliśmy na partnera tytularnego, a dziś wykonujemy kolejny krok i uruchamiamy Program Partnerski dla klubów Ekstraklasy – zadeklarował Zbigniew Jagiełło, prezes Zarządu PKO Banku Polskiego.

Kolejnym etapem współpracy pomiędzy sponsorem tytularnym a PKO BP Ekstraklasą będzie przekazywanie środków finansowych bezpośrednio do klubów. Stać ma się to za sprawą programu partnerskiego, poprzez który każdy z klubów zachęcać będzie mógł swoich kibiców do korzystania z usług banku. Według przewidywań PKO BP wpływy z programu do klubów będą dorównywały kontraktom reklamowym.

Jak podkreśla Marcin Animucki, prezes zarządu Ekstraklasy S.A., jest to naturalny rozwój modelu współpracy przyjętego przez ligę i jej sponsora. Ma on być czymś więcej niż zwyczajnym przelewaniem pieniędzy. – Już ubiegły sezon pokazał, że nasza współpraca z PKO Bankiem Polskim wykracza daleko poza ramy tradycyjnego sponsoringu, a wdrażany właśnie program jest kolejnym potwierdzeniem tego faktu. Po innowacyjnym projekcie Kanapa Kibica, cyklicznej akcji Młodzieżowiec Miesiąca i wydaniu serii kart z herbami i barwami klubowymi, rusza nowa inicjatywa o ogromnym potencjale generowania dodatkowych środków przez kluby i to liczonych w dziesiątkach milionów złotych – powiedział prezes.

Kluby ekstraklasy też mogą sprzedawać produkty bankowe

Cały pomysł na współpracę w ramach Programu Partnerskiego oparty jest na zasadzie afiliacji. Kluby za pomocą swoich kanałów w mediach społecznościowych oraz w sposób tradycyjny promować mogą określone produkty finansowe (konto osobiste, kredyt gotówkowy, kredyt hipoteczny) PKO Banku Polskiego, a w zamian za każdy sprzedany klientowi produkt bank wypłaci klubowi stosowne wynagrodzenie.

Taki model sponsoringu angażuje może i zasoby w obrębie klubów, ponieważ skuteczne przeprowadzenie kampanii afiliacyjnej nie jest proste, jednak możliwość przekazania przez PKO BP polskim klubom piłkarskim nawet 100 mln zł przez trzy lata wydaje się odpowiednio skuteczną motywacją. – Dostają one właśnie do ręki od naszego oficjalnego banku łatwe w obsłudze narzędzie, za pomocą którego mogą zapewnić sobie znaczące finansowanie i to bez dużego wysiłku. Każdy z nich dysponuje bowiem sprawdzonymi kanałami komunikacji z kibicami, którzy są zainteresowani rozwojem swojego klubu – komentuje Marcin Animucki, prezes zarządu Ekstraklasy S.A.

Jako że posiadanie konta w banku jest w dzisiejszym świecie wręcz nieodzowne, a kredyty i pożyczki brane są przez Polaków coraz powszechniej, połączenie finansowego bezpieczeństwa z kibicowską żyłką wydaje się świetnym pomysłem. Niedługo okaże się zapewne, że PKO BP nie tylko ma najwięcej klientów mobilnych, ale również jest bankiem najchętniej wybieranym przez kibiców. Szczególnie zważywszy na fakt, że każdy klient korzystający z ekstraklasowej promocji otrzyma voucher do wykorzystania w klubowym sklepie kibica.