Robotyzacja w ING Banku Śląskim

ING Bank Śląski jest jednym z liderów technologicznych przemian w polskiej branży bankowej, o czym świadczy chociażby fakt, iż na koniec pierwszego półrocza 2019 znajdował się w pierwszej trójce banków mających najwięcej klientów mobilnych. Teraz instytucja poinformowała o wdrożeniu autorskiego narzędzia RoboPlatform, skierowanego do dużych i średnich przedsiębiorstw.

Na czym polega takie rozwiązanie? – Obsługuje ono dwa tryby pracy: nadzorowany i autonomiczny. W pierwszym trybie roboty są wirtualnymi asystentami w czasie rzeczywistym, które wspierają pracowników, znacząco poprawiając ich wydajność poprzez wykonywanie powtarzalnych zadań w szybszy i bardziej niezawodny sposób. Natomiast w trybie autonomicznym procesy mogą być wykonywane bez ludzkiej ingerencji. Roboty pracują według ustalonego harmonogramu lub są uruchamiane przez określone zdarzenia – czytamy w komunikacie ING Banku Śląskiego.

Bank oferuje oczywiście klientom pomoc we wdrażaniu usług związanych z RoboPlatform, które polegają na organizacji szkoleń oraz przeglądzie procesów. Ostatecznym wynikiem współpracy pomiędzy daną firmą a ING Bankiem Śląskim ma być pełna automatyzacja nawet tak skomplikowanych procesów jak klasyfikacja korespondencji przychodzącej od klientów.

Jaki wpływ informatyzacja banków ma na klientów?

RoboPlatform jest usługą dość specyficzną i kierowaną do klientów korporacyjnych. Kolejne zmiany technologiczne wprowadzane przez instytucje finansowe, w tym ING Bank Śląski, nie ograniczają się jednak wyłącznie do usprawniania procesów w działaniu wewnętrznym banku lub jego klientów. Z mnóstwem zmian i ulepszeń mamy do czynienia w codziennych kontaktach z instytucjami finansowymi, biorąc kredyt gotówkowy czy zakładając lokatę.

Wykorzystanie robotów oraz innych zdobyczy technologicznych w branży bankowej nie tylko ułatwia wiele czynności i oszczędza czas, ale również wpływa pozytywnie na bezpieczeństwo korzystania z usług finansowych. Doskonale zdaje sobie z tego sprawę Przemysław Lewicki, Dyrektor Centrum Operacyjnej Transformacji Cyfrowej w ING Banku Śląskim. – Chcemy dzielić się wiedzą z zakresu robotyzacji procesów. Nasze kompleksowe rozwiązanie, oferta oraz elastyczne podejście do klienta, wyróżnia nas na rynku. Pozwala ono oszczędzić nie tylko czas i pieniądze, ale również poprawia wydajność pracy poprzez eliminację błędów. Jednocześnie cały proces odbywa się przy zachowaniu najwyższych standardów bezpieczeństwa obowiązujących w sektorze finansowym – komentuje wprowadzenie nowego systemu ekspert banku.