Badanie Top Marka ma na celu porównanie pozycji poszczególnych marek na tle konkurencji. Ujawnia słabe i mocne strony polityki firm oraz daje możliwość modyfikowania strategii komunikacji. W tym roku pierwsze miejsce i statuetkę otrzymała firma Provident Polska S.A. – lider na rynku pożyczek pozabankowych w Polsce.

Czym jest plebiscyt Top Marka magazynu Press?

Top Marka to największe badanie obecności marki w mediach, przeprowadzane od 2007 roku przez magazyn „Press” i „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”. W początkowych latach analizie poddawano wyłącznie publikacje prasowe. Od 2013 roku badanie poszerzono o materiały internetowe, a w 2015 roku wprowadzono także wzmianki z serwisów społecznościowych.

W tym roku badaniem objętych zostało 500 marek z 50 branż najczęściej pojawiających się w mediach. Na wyniki wpływ miała analiza 52 mln. informacji medialnych dotyczących poszczególnych marek, opublikowanych od 1 lipca 2017 roku do 30 czerwca 2018 roku. Na miejsce w rankingu wpływ miały takie czynniki jak:

  • liczba publikacji,
  • wskaźnik dotarcia informacji,
  • ilość publikacji pozytywnych, neutralnych i negatywnych w całości przekazu o marce.

Provident na pierwszym miejscu

W każdej kategorii nadania o zwycięstwo walczyło 10 firm, o których w ostatnim roku pisano najwięcej i najlepiej. Tym razem raz pierwszy stworzona została także oddzielna kategoria dla firm z sektora pożyczkowego. Provident znalazł się w gronie 50 najsilniejszych medialnie marek w kraju. Okazał się także niezaprzeczalnym liderem w branży pożyczek online.

Zadowolenia ze zwycięstwa nie krył Roman Jamiołkowski, Dyrektor Relacji Zewnętrznych w Provident Polska – “Ogromnie cieszy fakt, że nasze działania zostały dostrzeżone i docenione (…) Jesteśmy obecni na polskim rynku od blisko 21 lat. W ciągu tego czasu obsłużyliśmy ponad 4 miliony klientów. Poznajemy także zachowania finansowe Polaków poprzez cykliczne badania Barometr Providenta, które cieszą się dużym zainteresowaniem mediów, a za ich pośrednictwem, informujemy o wynikach badań całe społeczeństwo”.

Na pozytywne przekazy medialne wpływ miało wiele działań firmy. Provident znany jest z prowadzenia akcji edukacyjnych promujących bezpieczne i odpowiedzialne pożyczanie. Wśród nich wymienić można takie inicjatywy jak Tydzień Konsumenta czy Dzień bez długów. Firma prowadzi także program wolontariatu pracowniczego Tak! Pomagam i wspiera swojego partnera – Fundację Zaczytani.org.