Na początku października mieszkańcy Tczewa, Piły, Gniezna i Mysłowic musieli być zaskoczeni, zaglądając do swoich skrzynek pocztowych. Niewątpliwie nie mogli przejść obok nich nie zauważając światła, które z daleka rzucało się w oczy. Niespotykane zjawisko okazało się oryginalną formą promocji.

Ciekawy pomysł z portfelem

Firma, która zdecydowała się na ten krok, to Hapi pożyczki. Autorzy pomysłu zdawali sobie sprawę z tego, że większość ulotek umieszczanych w skrzynkach pocztowych zazwyczaj trafia do kosza. Mało kto zwraca uwagę na kolejną ofertę, przeważnie nawet nie czytając tekstu. Nieważne, jak dobrze wymyślone są hasła, podane w przeciętny sposób, nie zachęcą adresatów do promowanej usługi.
Reklama, która trafiła do skrzynek w czterech miastach, miała kształt portfela, co nawiązywało do przedstawianej propozycji. Umieszczone hasła z kolei nawiązywały do korzyści wiążących się ze skorzystaniem z usług firmy. Całość uzupełniała świecąca dioda, która była na tyle charakterystyczna, aby przykuć uwagę zszokowanego odbiorcy. Materiał reklamowy przygotowany przez Hapi pożyczki oraz agencję kreatywną Direct Channel z założenia miał wykorzystywać element zaskoczenia. Adresat nie mógł pozostać obojętny wobec takiej formy przekazu. Pomysł ten jest jednym z nielicznych tego typu w Polsce. Niewątpliwie zapadnie potencjalnym klientom w pamięć.

Reklama online

Instytucje pozabankowe zazwyczaj organizują swoje kampanie w przestrzeni wirtualnej. Internet jest główną płaszczyzną promocji tego typu usług. Rzeczywiście, na reklamy chwilówek bardzo rzadko można trafić w telewizji czy w radiu. Firmy pożyczkowe bardzo dobrze funkcjonują online, co wyróżnia je na tle wciąż preferujących tradycyjną promocję banków. Cały proces starania się o chwilówkę przebiega w przestrzeni wirtualnej, dzięki czemu klient unika nadmiaru formalności i oszczędza swój czas. Pieniądze pojawiają się na koncie bardzo szybko, dodatkowo pierwsza tego typu pożyczka często jest darmowa. W ten sposób firmy pokazują zainteresowanie dobrem klienta, a tym samym zachęcają go do współpracy.


„Rosnąca popularność pożyczek online sprawia, że powstają kolejne firmy oferujące tego rodzaju usługi. Nie dziwi więc konieczność zabiegania o to, aby klient skorzystał z konkretnej propozycji. Instytucje próbują zatem różnych metod. W doborze właściwej chwilówki zawsze pomocne są porównywarki online – dzięki nim łatwiej znaleźć ofertę dopasowaną do możliwości finansowych pożyczkobiorcy”
– komentuje Tymon Zastrzeżyński, ekspert pozyczkaportal.pl.

Nie można jeszcze stwierdzić, jaki skutek przyniosła oryginalna kampania. Firma Hapipożyczki na pewno pozytywnie zaskoczyła mieszkańców wspomnianych miast. Nawet, jeśli część z nich nie zdecyduje się na skorzystanie z oferty, to zapamięta świecącą skrzynkę pocztową.