Już wkrótce warsztaty z zarządzania reklamacjami w instytucjach finansowych
Już 1 stycznia 2021 roku w świecie finansów wchodzą w życie nowe regulacje prawne. Zmieniają się m.in. zasady rozpatrywania reklamacji konsumentów, a prezes UOKiK przejmie kompetencje Rzecznika Finansowego.
W ramach warsztatów organizowanych przez MMC Polska omówione zostaną zmiany w zakresie składania i rozpatrywania skarg, a eksperci wskażą jak jak nowe regulacje wpłyną na funkcjonowanie instytucji finansowych i ich relacje z UOKiK.
Prelegenci warsztatów podzielą się praktyczną i teoretyczną wiedzą z obszaru procedur reklamacyjnych dla osób fizycznych i prawnych oraz obowiązków sprawozdawczych i raportowania. Uczestnicy warsztatów otrzymają informacje na m.in. następujące tematy:
- jak skutecznie chronić się przed reklamacjami,
- aktualne trendy w orzecznictwie z zakresu kar pieniężnych i rekompensaty publicznej w postępowaniach konsumenckich,
- relacje instytucji finansowych z UOKiK-iem po zmianach prawnych,
- zasady arbitrażu, mediacji i innych polubownych form rozwiązywania sporów,
- aktualny i planowany system prawny,
- praktyczne rozwiązania problemów z zakresu rozpatrywania skarg.
Najważniejsze zagadnienia i grupa docelowa warsztatów
Najważniejsze zagadnienia, które zostaną poruszone na warsztatach to:
- Kompetencje organów administracji od 1 stycznia – nowelizacja ustawy o rozpatrywaniu reklamacji
- Ustawa o rozpatrywaniu reklamacji i sporów klientów podmiotów rynku finansowego – przejęcie kompetencji Rzecznika Finansowego przez UOKiK
- Możliwe kary finansowe za niewypełnianie obowiązków przez instytucje finansowe
- Przedsiębiorca na prawach konsumenta od 1 stycznia 2021 r.
- Rozpatrywanie sprawy przez UOKiK – niezbędne działania: udzielenie informacji lub wyjaśnień, udostępnienie akt oraz dokumentów
- Najnowsze orzecznictwo SOKiK i Arbitra Bankowego w zakresie klauzul abuzywnych
Do uczestnictwa w wydarzeniu zaproszeni są przedstawiciele instytucji finansowych, a w szczególności dyrektorzy, kierownicy i specjaliści z zakresu:
- compliance i prawnych
- reklamacji i obsługi klienta
- likwidacji szkód
Warsztaty z zarządzania reklamacjami w instytucjach finansowych – informacje praktyczne
W ramach warsztatów organizator dostarczy do domów lub biur uczestników wszystkie wystąpienia w czasie rzeczywistym. Każdy uczestnik po zakończeniu warsztatów otrzyma stosowny certyfikat oraz wszystkie materiały przygotowane przez prelegentów w formie elektronicznej.
- Data: 16-17.12.2020 r.
- Cena: 2395 zł/os.
Kontakt:
- telefon: +48 791 989 883
- mail: a.zadroga@mmcpolska.pl
Więcej informacji można znaleźć na stronie:
https://mmcpolska.pl/kalendarz-wydarzen/zarzadzanie-reklamacjami-w-instytucjach-finansowych-wdrozenie-nowych-regulacji-prawnych-od-1-stycznia-2021r