Już wkrótce warsztaty z zarządzania reklamacjami w instytucjach finansowych

Już 1 stycznia 2021 roku w świecie finansów wchodzą w życie nowe regulacje prawne. Zmieniają się m.in. zasady rozpatrywania reklamacji konsumentów, a prezes UOKiK przejmie kompetencje Rzecznika Finansowego.

W ramach warsztatów organizowanych przez MMC Polska omówione zostaną zmiany w zakresie składania i rozpatrywania skarg, a eksperci wskażą jak jak nowe regulacje wpłyną na funkcjonowanie instytucji finansowych i ich relacje z UOKiK.

Prelegenci warsztatów podzielą się praktyczną i teoretyczną wiedzą z obszaru procedur reklamacyjnych dla osób fizycznych i prawnych oraz obowiązków sprawozdawczych i raportowania. Uczestnicy warsztatów otrzymają informacje na m.in. następujące tematy:

  • jak skutecznie chronić się przed reklamacjami,
  • aktualne trendy w orzecznictwie z zakresu kar pieniężnych i rekompensaty publicznej w postępowaniach konsumenckich,
  • relacje instytucji finansowych z UOKiK-iem po zmianach prawnych,
  • zasady arbitrażu, mediacji i innych polubownych form rozwiązywania sporów,
  • aktualny i planowany system prawny,
  • praktyczne rozwiązania problemów z zakresu rozpatrywania skarg.

Najważniejsze zagadnienia i grupa docelowa warsztatów

Najważniejsze zagadnienia, które zostaną poruszone na warsztatach to:

  • Kompetencje organów administracji od 1 stycznia – nowelizacja ustawy o rozpatrywaniu reklamacji
  • Ustawa o rozpatrywaniu reklamacji i sporów klientów podmiotów rynku finansowego – przejęcie kompetencji Rzecznika Finansowego przez UOKiK
  • Możliwe kary finansowe za niewypełnianie obowiązków przez instytucje finansowe
  • Przedsiębiorca na prawach konsumenta od 1 stycznia 2021 r.
  • Rozpatrywanie sprawy przez UOKiK – niezbędne działania: udzielenie informacji lub wyjaśnień, udostępnienie akt oraz dokumentów
  • Najnowsze orzecznictwo SOKiK i Arbitra Bankowego w zakresie klauzul abuzywnych

Do uczestnictwa w wydarzeniu zaproszeni są przedstawiciele instytucji finansowych, a w szczególności dyrektorzy, kierownicy i specjaliści z zakresu:

  • compliance i prawnych
  • reklamacji i obsługi klienta
  • likwidacji szkód

Warsztaty z zarządzania reklamacjami w instytucjach finansowych – informacje praktyczne

W ramach warsztatów organizator dostarczy do domów lub biur uczestników wszystkie wystąpienia w czasie rzeczywistym. Każdy uczestnik po zakończeniu warsztatów otrzyma stosowny certyfikat oraz wszystkie materiały przygotowane przez prelegentów w formie elektronicznej.

  • Data: 16-17.12.2020 r.
  • Cena: 2395 zł/os.

Kontakt:

  • telefon: +48 791 989 883
  • mail: a.zadroga@mmcpolska.pl

Więcej informacji można znaleźć na stronie:
https://mmcpolska.pl/kalendarz-wydarzen/zarzadzanie-reklamacjami-w-instytucjach-finansowych-wdrozenie-nowych-regulacji-prawnych-od-1-stycznia-2021r