Badanie „Jak polskie firmy sprzedają się na zagranicznych rynkach”

Fundacja Kronenberga przy Citi Handlowy po raz kolejny przeprowadziła badanie „Jak polskie firmy sprzedają się na zagranicznych rynkach”. Jak się okazuje, polscy przedsiębiorcy będą jeszcze bardziej rozwijać się za granicą i zwiększać skalę swojego działania, wkraczając na kolejne rynki. Ankietowane firmy zadeklarowały, że 73 proc. z nich planuje otworzyć swoje usługi na zupełnie nowych rynkach, a 83 proc. przedstawicieli zakładów stwierdziło, że działalność zagraniczna zapewnia większą dochodowość. Do najbardziej rentownych firm polscy przedsiębiorcy zaliczyli placówki zajmujące się produkcją i handlem.

Inwestowanie w wiedzę

Okazuje się, że polska nauka dobrze sprzedaje się za granicą. Polscy przedsiębiorcy wyspecjalizowali się w rozwijaniu nowych atrakcyjnych produktów, które od podstaw produkowane są na terenie kraju. Dużym zainteresowaniem cieszą się narzędzia z szeroko pojętej branży IT. Dodatkowym atutem dla polskiej gospodarki są produkty należące do sektora FinTech, które proponują klientom innowacyjne usługi finansowe. Według badań wykonanych przez KPMG, w 2015 roku wartość inwestycji w firmy z branży FinTech wyniosła na świecie ponad 20 mld dolarów, czyli o 18 mld dolarów więcej niż pięć lat wcześniej. Polscy przedsiębiorcy umieją wykorzystać potencjał tego sektora, tworząc kolejne innowacyjne startupy.

„Wydaję się, że społeczeństwo w sposób naturalny przyjmuje nowe technologie. Zwróćmy uwagę, jak szybko przyzwyczailiśmy się do płacenia zbliżeniowo. Wszystkie innowacyjne narzędzia powodują wzrost jakości usług. Tak samo jest z pożyczkami przez internet, które wpisują się w trend branży fintechowej. Za pomocą komputera z dostępem do sieci, a obecnie nawet przez telefon komórkowy, mamy możliwość wnioskowania o pożyczkę. Jest to szybki i komfortowy sposób uzyskania dodatkowej gotówki.” – komentuje Tymon Zastrzeżyński, ekspert pozyczkaportal.pl