Osoba, która zdecydowała się na wypełnienie wniosku w Vivus w pierwszej kolejności musiała otrzymać pozytywną decyzję od pożyczkodawcy, dopiero wtedy firma zaczynała liczyć 15 minut na dostarczenie środków na konto odbiorcy. Zdaniem UOKiK przekaz reklamowy powinien ściśle określać wszelkie informacje, a w tym przypadku moment od którego liczone jest wspomniane 15 minut. Urząd uznał, że ominięcie tak ważnego faktu mogło wprowadzić w błąd osoby, którym środki były natychmiast potrzebne. W efekcie końcowym osoby mające pełną wiedzę nie zdecydowałyby się na skorzystanie z usług tej firmy pożyczkowej.
Wprowadzanie konsumentów w błąd przez VIVUS
Poprzez wprowadzenie konsumentów w błąd Vivus dopuścił się nieuczciwych praktyk rynkowych. Karą jaka została wymierzona przez UOKiK jest publikacja oświadczenia wydanego przez Urząd na stronie internetowej Vivus, a także w jednym papierowym wydaniu oraz trzech wydaniach internetowych dzienników o zasięgu ogólnopolskim. Vivus ma możliwość odwołania się od decyzji, gdyż ta nie jest prawomocna.