Dwa konkursy, jedna Gala

Na Gali wręczono nagrody zarówno w konkursie Telemarketer Roku jak i Złota Słuchawka. Celem tego pierwszego jest promowanie zawodu konsultanta telefonicznego oraz zwiększenie jego prestiżu. W tegorocznej edycji konkursu zmierzyła się rekordowa liczba przedsiębiorstw – o nagrody walczyli konsultanci z 35 firm. Liczba zgłoszeń również była rekordowa, bo wpłynęło ich aż 181. O tytuł Telemarketera Roku 2017 walczyło 176 konsultantów telefonicznych, ale do ścisłego finału dostało się jedynie 31 telemarketerów. Do tej pory cieszącą się największym zainteresowaniem, kategorią, była Obsługa klienta, jednak w tym roku najwięcej zgłoszeń i rozmów konkursowych wpłynęło w kategorii Sprzedaż outbound.

Złota Słuchawka to konkurs nagradzający najlepsze projekty realizowane w branży call i contact center. Jego celem jest promocja najlepszych praktyk zarządzania działalnością call i contact center oraz wyróżnienie firm i osób działających na rzecz profesjonalizacji tej branży. Od lat 90. Złota Słuchawka przyznawana była w ramach konkursu Boomerang, a następnie w konkursie Golden Arrow. W 2012 roku została włączona do konkursu Telemarketer Roku jako Nagroda Specjalna.

Zwycięzcy konkursu

Galę wręczenia nagród poprowadził Grzegorz Tomaszewski, natomiast nagrody wręczyli Adam Pluciński – Przewodniczący Jury konkursu Telemarketer Roku 2017 oraz Michał Karzel – Przewodniczący Jury konkursu Złota Słuchawka. Po wręczeniu statuetek oraz nagród rzeczowych ufundowanych przez partnerów, odbył się koktajl, na którym rozstrzygnięto plebiscyt na „Przebój Call i Contact Center”. Została nim piosenka „Telefony” zespołu Republika.

Kim są tegoroczni zwycięzcy Telemarketera Roku? W kategorii Obsługa Klienta nagrodę przyznano Ewelinie Kosmalskiej (Centrum Bankowości Bezpośredniej Sp. z o.o.), natomiast w kategorii Helpdesk nagrodę otrzymał Maciej Dalkowski (Centrum Bankowości Bezpośredniej Sp. z o.o.). W Sprzedaży outbound wyróżniono Mirona Szmytkiewicza (Studio Moderna Polska Sp. z o.o.), natomiast w Sprzedaży inbound – Piotra Adamowicza z T-Mobile Polska S.A. W kategorii Windykacja przyznano zarówno nagrodę Telemarketera Roku 2017 (Katarzyna Rutkowska z BEST S.A.) oraz wyróżnienie (Wojciech Elminowski, PKO Bank Polski S.A.). Za Inne projekty telefoniczne nagrodę Telemarketera Roku 2017 otrzymał Zbigniew Bednarek (Centrum Bankowości Bezpośredniej Sp. z o.o.), natomiast wyróżnienie – Beata Pyka (Alior Bank S.A.). W kategorii Wideorozmowa nie przyznano nagrody.

W konkursie Złota Słuchawka nagrody przyznano w poszczególnych w poszczególnych kategoriach: Komunikacja z klientem – projekty cc (mBank S.A za projekt Obsługa w Polskim Języku Migowym (PJM) w kanale wideo przez Eksperta online oraz wyróżnienie dla PZU S.A. za projekt Obsługa dla dedykowanego segmentu klienta Premium – przez zespół WIR), Doskonalenie organizacji – wewnętrzne projekty cc (PZU S.A. za projekt Transformator – program rozwojowy dla liderów oraz wyróżnienie dla Vivus Finance Sp. z o.o. za projekt We care). W kategorii Razem – projekty z wykorzystaniem outsourcing cc: jury nie przyznało nagrody.

„Telemarketing i outsourcing to bardzo ważna część niejednego biznesu – telemarketerzy odpowiedzialni są za bezpośredni kontakt z klientami, a bardzo często także za finalny kształt transakcji. Niewielu docenia pracę i wkład telemarketerów, dlatego też coroczny konkurs Telemarketera Roku jest idealną okazją do nagrodzenia osób wyróżniających się w branży call center.”- komentuje Tymon Zastrzeżyński, ekspert pozyczkaportal.pl.