Technologia w dzisiejszych czasach rozwija się z prędkością światła i nie zamierza zwolnić, a wręcz przeciwnie. Ludzie na całym świecie coraz bardziej przekonują się do nowych technologii, które po prostu ułatwiają im życie. Według badań aż 68%* ludzi w Polsce korzysta z Internetu, a 46%* procent z nich, na różnego rodzaju urządzeniach mobilnych. Rynek bardzo szybko weryfikuje takie dane i wychodzi naprzeciw klientom, tworząc nie tylko responsywne strony mobilne, ale również same aplikacje mobilne, które ogólnodostępnie lądują w sklepie Google lub Apple Store.

Strony mobilne

Wersje mobilne stron internetowych dostępne są coraz częściej, z jednego prostego względu – gdy nie są one przystosowane do „mobile” to strona wygląda po prostu źle, co za tym idzie niektóre funkcje są trudno dostępne lub w ogóle nie działają. Użytkownika stron można określić mianem „niecierpliwego łowcy w ruchu”. Jest on głodny i napalony na jakiś produkt lub usługę, ale zarazem ciągle w biegu, gdzie nie ma czasu na oczekiwanie. Wchodząc na stronę danego usługodawcy oczekuje, że dostanie to czego szuka jak na tacy. Jeśli nie znajdzie tego czego szuka w przeciągu kilku(nastu) sekund, rezygnuje i idzie do konkurencji, gdzie witają go z otwartymi rękami. Dlatego tak bardzo ważna jest budowa strony mobilnej.

Praktycznie każdy wartościowy na rynku bank oferuje swoim klientom dostęp zarówno do wersji mobilnej strony jak i do aplikacji mobilnej. Według serwisu bankier.pl, najlepszą okazuje się aplikacja banku Pekao SA, zdobywając pełną liczbę punktów w rankingu użyteczności. Możliwości jakie dają aplikacje mobilne, w większości wypadków nie ograniczają w żaden sposób użytkownika przed wykonaniem czynności, którą zamierzał zrobić w pełnej wersji serwisu. Złożenie dyspozycji przelewu, założenie lokaty czy też od niedawna płatność bez posiadania przy sobie karty. Niektóre banki zdecydowały się nawet na wprowadzenie technologii NFC (ang. Near Field Communication), dzięki której telefon może służyć do płacenia zupełnie jak karta w technologii PayPass.

Pożyczki internetowe stawiają na szybkość

Na rynku pojawia się coraz to więcej instytucji poza bankowych oferujących szybkie pożyczki, na wzór pioniera tej dziedziny firmy SMS365. Branża szybkich pożyczek stawia przede wszystkim (nikogo to nie powinno dziwić) na szybkość. Wprowadzenie aplikacji mobilnej, która umożliwia podjęcie szybkiej pożyczki w kilkanaście minut czy nawet sekund, może mieć kluczowe znaczenie w tym czy dany użytkownik w ogóle zdecyduje się na pożyczkę. Użytkownikiem jest osoba, która „na już”, w danej sytuacji potrzebuje gotówki i nie ma czasu na nią czekać godzinami. Dlatego, wprowadzenie takiej aplikacji ułatwia mu przejście przez cały proces, a pieniądze może otrzymać na konto czekając w sklepowej kolejce z załadowanym koszykiem rzeczy potrzebnych „na już”.

Zatem, czasem warto jednak przed założeniem konta czy to w banku czy w instytucji poza bankowej zainteresować się „mobilnością” firmy. Może to mieć kiedyś znaczenie w najmniej spodziewanym momencie.

 

Maksymilian Meszkasms365

Specjalista ds. Marketingu i Sprzedaży firmy SMS365

*dane wg. strony www.mobirank.pl