VII edycja Kongresu Consumer Finance za nami! Wydarzenie odbyło się w dniach 7-8 grudnia 2017 r. w Centrum Giełdowym w Warszawie. To największe, doroczne spotkanie skupiające przedstawicieli sektora consumer finance, poświęcone perspektywom, problemom i wyzwaniom rynku. Kongres został objęty patronatem medialnym przez pozyczkaportal.pl.

Kongres Consumer Finance – główne cele i założenia

Kongres Consumer Finance odbywający się niezmiennie rok w rok to największe spotkanie przedstawicieli sektora consumer finance. Początki Kongresu sięgają 2011 r. – na 2017 przypada już jego siódma edycja. Głównym celem wydarzenia jest otwarta debata pomiędzy wszystkimi uczestnikami rynku consumer finance, wymianie informacji na temat aktualnych problemów sektora, a także wypracowanie rekomendacji w zakresie jego bezpieczeństwa.

Program Kongresu – co działo się 7 grudnia?

VII edycja Kongresu Consumer Finance rozpoczęła się 7 grudnia w Centrum Giełdowym w Warszawie. Podczas otwarcia mieliśmy okazję posłuchać Mariusza Cholewy (Prezes Zarządu, Biuro Informacji Kredytowej S.A), Leszka Pawłowicza (Dyrektor, Gdańska Akademia Bankowa) oraz Andrzeja Rotera (Prezes Zarządu, Konferencja Przedsiębiorstw Finansowych w Polsce).
Następnie zaczął się panel dyskusyjny, a hasłem przewodnim był – Consumer finance 2020: prognozować czy poczekać? Podczas debaty poruszone zostały istotne zagadnienia, m.in.:

  1. Jakie czynniki będą sprzyjały podnoszeniu rentowności produktów CF, a jakie jej obniżaniu w krótkiej i dłuższej perspektywie?
  2. Jakie podmioty będą obecne na rynku CF w 2020 roku? Czy banki utrzymają dominującą pozycję?
  3. Jaki kanał dystrybucji będzie dominował w sprzedaży kredytów konsumpcyjnych w perspektywie 2020?

Odpowiedzi na powyższe zagadnienia starali się udzielić wybitni eksperci, tj. Mariusz Cholewa (Prezes Zarządu, Biuro Informacji Kredytowej), Krzysztof Opaliński (Przewodniczący Rady Nadzorczej, Fines S.A.), Łukasz Bystrzyński (Partner, PwC), Wojciech Rybak (Członek Zarządu, Bank Millennium), Andrzej Sieradz oraz Ovais Siddiqui (Prezes Zarządu, Aasa Polska).
Kolejny panel odbył się pod hasłem – Digitalizacja i nowe technologie i ich wpływ na biznes consumer finance. Eksperci próbowali odpowiedzieć na istotne pytania m.in.:

  • Czy rozwój cyfryzacji oznacza wyeliminowanie kontaktów międzyludzkich w relacjach finansowych?
  • Wpływ świata digital na sprzedaż – jak „nowinki” technologiczne realnie wpływają na wyniki finansowe firm, a na ile jest to kwestia wizerunkowa czy sprawa komfortu użytkowania przez Klientów. Jak szybko i czy w ogóle narzędzia digital staną się istotnym kanałem dystrybucji w strategiach sprzedażowych firm?

Wśród zaproszonych prelegentów wyróżniamy Piotra Żabskiego (Wiceprezes Zarządu, Santander Consumer Bank), Mariusza Zabrockiego (Dyrektor generalny, iwoca Polska), Piotra Oniszczuka (Prezes Zarządu, UnilinkCash), Przemysława Kamińskiego (Country manager, IPF Polska), Xaviera Bruckera (Business Development Director, QuickSign) oraz Pawła Jakubika (Członek Zarządu, Microsoft).

Program Kongresu – co działo się 8 grudnia?

8 grudnia rozpoczął się drugi dzień Kongresu Consumer Finance. Pierwsza debata odbyła się pod hasłem: Otoczenie prawne sektora consumer finance i jego wpływ na uczestników rynku. Na ten temat wypowiadali się Marcin Czugan (Wiceprezes Zarządu, Konferencja Przedsiębiorstw Finansowych w Polsce), Alicja Kopeć (Członek Zarządu, Provident Polska), Tomasz Ostrowski (Adwokat, Partner, Adwokaci Sobolewski-Hajbert, Ostrowski, Rajczakowski, doradca prawny ERIF Biura Informacji Gospodarczej S.A.), Paweł Pawlukiewicz (Radca Prawny, Dyrektor Działu Prawnego, Członek Zarządu Aasa Polska S.A.) oraz Mirosława Szakun (Doradca prawny, Konferencja Przedsiębiorstw Finansowych w Polsce).
Tematem przewodnim kolejnej dyskusji był rynek consumer finance i jego klienci. Podczas debaty poruszone zostały ważne aspekty, tj.:

  • Jak oceniamy bieżącą sytuację rynku CF w Polsce i jak kształtują się perspektywy rozwoju w nadchodzących 3-5 latach?
  • Jak zmienia się klient rynku CF w Polsce?

Odpowiedzi na te pytania starali się udzielić zaproszeni paneliści, tj. Sławomir Grzelczak (Wiceprezes Zarządu, Biuro Informacji Kredytowej, Prezes Zarządu, BIGInfoMonitor), Adam Kuszyk (Prezes Zarządu, Capital Service), Zbyszko Pawlak (Dyrektor generalny, Prezes Zarządu, Everest Finanse S.A.), Andrzej Reterski (Prezes Zarządu, Dom Finansowy QS), Katarzyna Szerling (Członek Zarządu, Dyrektor ds. Marketingu na poziomie Regionu, Provident Polska), Edyta Szymczak (Prezes Zarządu, ERIF Biuro Informacji Gospodarczej S.A.).
Wśród prelegentów nie mogło również zabraknąć Mario Everardo Zamarripa Gonzalez (Dyrektor ds. Zrównoważonego Rozwój, ERGO Hestia), który opowiadał o biznesie odpowiedzialnie zrównoważonym oraz Elżbiety Marquardt z Gdańskiej Akademii Bankowej.