Wiarygodni klienci kluczem do sukcesu firm pożyczkowych
Odpowiednie targetowanie klientów oraz dostosowanie do nich swej oferty to klucz do sukcesu każdej firmy. Sektor pozabankowy jest tego doskonałym przykładem. Pożyczkodawcy zwracają uwagę, komu przyznać świadczenia – w trosce o dobro własnego biznesu muszą analizować, czy klient jest wiarygodny i posiada płynność finansową, która umożliwi mu spłatę zadłużenia w terminie. Wszystko w imię racjonalnego zarządzania kosztami i ryzykiem.
Płynność finansowa a przyznawalność pożyczki?
Płynność finansowa to jeden z głównych warunków przyznania świadczenia, dlatego też firmy pożyczkowe szukają klientów zarówno wśród osób indywidualnych jak i przedsiębiorców, którzy odnotowują stałe przychody. Osoby korzystające z programu 500+ mogą starać się o pozytywne rozpatrzenie wniosku o pożyczkę – środki z programu są bowiem uznawane za „stały przychód”, z którego potencjalnie można opłacić drobną pożyczkę zaciągniętą na bieżące wydatki.
Scoring najistotniejszy
Firmy pożyczkowe opierają swoje działania również na scoringu, czyli narzędziach dostarczających im informacji o potencjalnych klientach z wielu różnych źródeł. Odpowiedni scoring umożliwia dokładne dopasowanie produktu do potrzeb klientów oraz obniżenie kosztów obsługi pożyczki. Coraz większą popularność zyskują również pożyczki online, które podobnie tak jak scoring -umożliwiają obniżenie kosztów oraz pozyskanie nowej, zaufanej bazy klientów. Do scoringu wykorzystywane są nowoczesne rozwiązania takie jak m.in. BIG DATA. Dla pożyczkobiorcy możliwość zdalnego „pożyczenia” również jest korzystna – dzięki temu bez wychodzenia z domu mogą szybko zwiększyć swe finanse oraz dopasować opłaty związane z obsługą pożyczki do własnych potrzeb i możliwości.