Wiele osób wciąż boi się pożyczać. Nic w tym dziwnego, skoro bardzo często w mediach pojawiają się informacje o osobach, które zostały oszukane i muszą spłacać kolosalne długi. W wielu przypadkach winna jest niewiedza. Aby zapobiec takim sytuacjom, firmy pożyczkowe decydują się na wprowadzanie platform edukacyjnych. Na ten krok do tej pory zdecydowała się Wonga i Ferratum Bank, ale jeśli projekt ten się sprawdzi, być może zainteresują się nim kolejne instytucje pozabankowe.

Firmy pożyczkowe są otwarte na potrzeby klientów

Platformy edukacyjne mają służyć powiększaniu wiedzy potencjalnych pożyczkobiorców na temat finansów. Co istotne, nie chodzi tu tylko o sam proces brania chwilówki. Platformy edukacyjne mają na celu przybliżyć potencjalnym klientom sam proces starania się o pożyczkę. Pozwalają dowiedzieć się, jak odstąpić od umowy pożyczki, a także kiedy nie brać pożyczki lub chwilówki. Nie chodzi tu tylko o radzenie sobie w kryzysowych sytuacjach, lecz także zapobieganie im. Aby zbudować długotrwałą relację z klientem, konieczne jest, żeby jego możliwości finansowe pozwalały na korzystanie z usług firm pożyczkowych. Może tak być tylko w sytuacji, kiedy jego budżet nie jest zbyt obciążony. O ile firmy pożyczkowe są dobrze przygotowane do współpracy, o tyle klient bardzo często sam musi zdobywać wiedzę na temat korzystania z chwilówek. Taki stan utrzymywał się do niedawna. Obecnie zaczynają pojawiać się projekty mające na celu edukowanie przyszłych pożyczkobiorców. Dzięki temu będą posiadali wiedzę potrzebną do podjęcia świadomej decyzji o szybkiej pożyczce.

Pożyczaj odpowiedzialnie z Ferratum Bank

Platformy edukacyjne składają się z kilku elementów. Głównym z nich zazwyczaj jest poradnik. W przypadku platformy „Pożyczaj odpowiedzialnie z Ferratum Bank”, poradnik tworzą trzy części. Pierwsza z nich zawiera kompendium wiedzy na temat odpowiedzialnego pożyczania. Wskazuje, jak rozsądnie korzystać z usług firmy pożyczkowej, bez ryzyka wpadnięcia w spiralę zadłużenia. Druga część poradnika poświęcona jest zarządzaniu domowym budżetem. Pozwala dowiedzieć się, jak planować swoje wydatki, gdzie ewentualnie szukać oszczędności, jak zbudować poduszkę finansową. Ostatnia część poradnika dotyczy myślenia przyszłościowego. Uczy korzystania z technologii finansów, pokazuje, jak wykorzystywać coraz popularniejsze metody online. Korzystanie z pożyczek pozabankowych jest dobrym treningiem przygotowującym do wyszukiwania rozwiązań w sieci. Poradnik jest pierwszą częścią platformy edukacyjnej Ferratum Banku, następne jej części są w przygotowaniu. Jak deklaruje firma pozabankowa, już niedługo mają pojawić się kolejne edycje, jak również cykliczne działania edukacyjne.

Kapitalni – platforma edukacyjna Wonga

Platforma kapitalni.org działająca z pod szyldem Wongi, jest bardziej rozbudowana. Platforma obejmuje Strefę Wiedzy, gdzie znajdują się teksty poradnikowe. Można tam znaleźć także kursy, które swoim zakresem obejmują wiele dziedzin. Chodzi tu o podstawy oszczędzania oraz przygotowanie się do potencjalnych inwestycji. Pojawiają się porady dotyczące wychodzenia z długów oraz postępowania w przypadku wszczęcia procedur windykacyjnych lub egzekucji komorniczej. Powraca kwestia planowania budżetu domowego, jak również unikania błędów finansowych. Nie brakuje także tematów dotyczących oszczędzania na poczet przyszłej emerytury.
Klienci firmy pożyczkowej będą mogli rzecz jasna dowiedzieć się jak najwięcej o rozsądnym korzystaniu z usług instytucji pozabankowych. Wyjaśnione są zarówno kwestie odpowiedzialnego pożyczania, jak i radzenia sobie w przypadku odrzucenia wniosku o pożyczkę lub spłaty chwilówki po terminie. Tak jak Ferratum Bank, Wonga uczy posługiwania się internetem w celu zarządzania swoimi finansami. Sprawdzeniu wiedzy klienta na temat pożyczania mają posłużyć testy, które podsumowują kurs.

Projekt dotyczy nie tylko pożyczek pozabankowych

Wprowadzając platformy edukacyjne, instytucje pozabankowe pokazują, że warto kalkulować i dowiedzieć się jak najwięcej, zanim weźmiemy pożyczkę przez internet. Wynika z tego, że zależy im na budowaniu dłuższych relacji z klientem i rzeczywiście dbają o jego dobro. Platformy edukacyjne zazwyczaj łączą się z programami lojalnościowymi i korzyściami dla stałych klientów. Zazwyczaj obejmują one atrakcyjne oprocentowanie kolejnych chwilówek. Niekiedy pojawiają się również ofert konkursów, o których użytkownicy programów są informowani za pośrednictwem maili albo SMS-ów.
Fakt, że wspomniane programy poruszają nie tylko zagadnienie korzystania z chwilówek, również nie pozostaje bez znaczenia. Platformy uczą jak szukać oszczędności w budżecie domowym i planować wydatki. Pokazują, że pożyczka internetowa to jedno z wielu rozwiązań. Wynika z tego, że firmy pozabankowe nie są nastawione wyłącznie na to, żeby namówić klienta do skorzystania z ich oferty. Chodzi także o to, żeby korzystając z oferty, zachował stabilną sytuację finansową, a swoje decyzje podejmował w sposób przemyślany. Mnogość zagadnień wskazuje również, że wiele czynników wpływa na ogół stanu naszych finansów.
Platformy edukacyjne niewątpliwie są bardzo interesującym rozwiązaniem. Pozwalają nie tylko na wzbogacenie posiadanej już wiedzy, umożliwiają także zdobycie nowych informacji. Pokazują też, jak wiele elementów wpływa na zachowanie przez nas płynności finansowej. Każdy klient firmy pożyczkowej musi wiedzieć, że zanim weźmie chwilówkę, powinien dokładnie przeanalizować swoje możliwości i sytuację finansową. W podjęciu decyzji pomogą aktualne rankingi chwilówek.