Decydując się na pożyczkę internetową w instytucji pozabankowej często jesteśmy zobligowani do stworzenia swojego konta inaczej zwanego Panelem Klienta. Dzięki temu przy następnej pożyczce nie musimy wypełniać całego wniosku od początku. Jedynie zaznaczamy kwotę, która nas interesuje oraz okres spłaty. Pozostałe dane mamy już uzupełnione.
A co jeśli nie mamy zamiaru skorzystać już nigdy więcej z usług danej firmy, czy wówczas należy usunąć konto? Przeczytaj poniższy artykuł, aby dowiedzieć się jak usunąć konto w firmie pożyczkowej i czy w ogóle warto to robić. Za przykład posłużą nam trzy wiodące firmy pożyczkowe – Vivus, Filarum oraz Wonga.

Założenie Profilu Klienta

We wszystkich trzech firmach wypełnienie pierwszego wniosku pożyczkowego jest jednoznaczne z utworzeniem Panelu Klienta. Tego typu konto może być ogromnym udogodnieniem, gdyż wszystkie informacje o zobowiązaniach zaciągniętych w danej firmie będziemy mieć w jednym miejscu. Dodatkowo wnioskując o kolejną chwilówkę zaoszczędzamy czas, jedyne co musimy zrobić to zalogować się do profilu i wybrać kwotę oraz okres na jaki chcemy zaciągnąć pożyczkę. W Vivus wszelkie umowy są podpisywane elektronicznie i przechowywane w e-archiwum, do którego mamy dostęp poprzez zalogowanie się do Profilu Klienta. Firma odeszła od przesyłania dokumentów tradycyjną pocztą. Dodatkowo po zalogowaniu się do Panelu Klienta Vivus informuje nas o aktualnych indywidualnie stworzonych ofertach. Posiadając konto w Filarum poza skróconym wnioskowaniem online możemy skorzystać z pożyczki przez SMS, gdziekolwiek jesteśmy. Wystarczy, że skontaktujemy się z firmą dzwoniąc z telefonu, którego numer podaliśmy podczas rejestracji. Posiadanie konta w Wonga również skraca czas wypełnienia wniosku, jednak nie liczmy na to, że firma udzieli stałym klientom pożyczki na podstawie regularnych spłat poprzedniego zobowiązania. Jak możemy przeczytać na bogu Wonga dba o to, aby jej klienci nie wpadali w spiralę zadłużenia, dlatego niezależnie od tego czy jesteśmy nowym klientem tej instytucji, czy już kiedyś pożyczaliśmy środki, weryfikacja naszej zdolności pożyczkowej będzie taka sama.

Usunięcie konta w firmie pożyczkowej

Procedura usunięcia konta we wszystkich firmach wygląda podobnie. Należy przesłać pisemną dyspozycję dotyczącą usunięcia naszych danych. Prośbę taką możemy wysłać tradycyjną pocztą, jednakże konsultanci polecają nam przesłanie takiej dyspozycji elektronicznie z adresu mailowego, który wcześniej podaliśmy w formularzu. Niektóre instytucje finansowe kierując się wewnętrzną polityką nie dają możliwości na ponowne założenie konta. Oznacza to, że jeśli zdecydujemy się na skasowanie swoich danych nigdy więcej nie będziemy mogli założyć profilu, ani wziąć pożyczki w danej instytucji. W ten sposób działa Vivus oraz Wonga, w Filarum natomiast istnieje możliwość przywrócenia konta. Taką prośbę musimy przesłać mailowo załączając scan dowodu osobistego oraz podając aktualne dane kontaktowe.

Przed podjęciem ostatecznej decyzji dotyczącej usunięcia Profilu Klienta warto się zastanowić. Konsekwencją usunięcie Profilu Klienta jest brak możliwości otrzymania w sytuacji kryzysowej szybkiej pożyczki w sprawdzonej firmie. Jeśli jednak podjęliśmy już taką decyzję warto wówczas zalogować się jeszcze raz do Panelu Klienta i pobrać lub wydrukować sobie wszystkie umowy, jakie zawarliśmy z pożyczkodawcą. Warto jest mieć dostęp do takich dokumentów po skasowaniu profilu.