Coraz więcej osób ceni ułatwiony dostęp do najważniejszych usług. Zależy im na wygodzie i na szybkim załatwianiu swoich spraw. Nie dziwi zatem fakt, że wzrasta liczba osób, które wykorzystują swoje smartfony do robienia zakupów. Mogą też m.in. korzystać z aplikacji bankowych, jak również wnioskować o chwilówkę. Zakres możliwości jest coraz większy, tym bardziej warto z nich zatem korzystać.

Przydatne zastosowanie urządzeń mobilnych

W porównaniu z poprzednią edycją badania, można stwierdzić, ze coraz więcej osób wykorzystuje urządzenia mobilne do robienia zakupów. Informacji o produktach szuka w internecie ponad 49 proc. badanych. Wynik ten jest o siedem punktów procentowych wyższy niż w poprzednim roku.
Ponadto można stwierdzić, że coraz więcej kobiet wykazuje zainteresowanie zakupami online. To właśnie one szukają tam inspiracji do zakupów oraz interesujących ich ofert.

Mobilne zakupy – tylko dla młodych?

Wzrost zainteresowania możliwościami smartfona wzrósł w przypadku wszystkich grup wiekowych. Najczęściej wykorzystują go w celach zakupowych osoby w wieku od 25 do 34 roku życia. Również osoby poniżej 18 lat kupują za pomocą urządzeń mobilnych. Kupowanie za pośrednictwem PC preferują użytkownicy w przedziale wiekowym 45-54, zaś laptop wciąż jest bardzo popularny u osób powyżej 55 roku życia.
Istotne znaczenie ma fakt, że 39 proc. użytkowników urządzeń mobilnych regularnie dokonuje zakupów za ich pośrednictwem. Aż 76 proc. posiadaczy smartfona oraz 70 proc. właścicieli tabletów przeprowadza cały proces dokonywania zakupów za pośrednictwem urządzenia mobilnego. Najczęściej odbywa się to w domu – tak twierdzi 51 proc. z nich. Zaś 36 proc. badanych posługuje się smartfonem i tabletem w podróży. To wszystko świadczy o utrzymującej się tendencji rozwojowej i może sprzyjać dalszemu popularyzowaniu takiej możliwości płatniczej.

Urządzenia mobilne przydatne nie tylko przy zakupach

Rozwój usług mobilnych dotyczy nie tylko zakupów online. Obejmuje także inne opcje, które są dostępne za pomocą aplikacji. Bezproblemowo można pobrać i zainstalować je na urządzeniach, z których korzystamy. Dotyczą one również operacji finansowych. Większość banków wprowadza aplikacje, które pozwalają korzystać z ich usług także dzięki urządzeniom mobilnym. Również niektóre firmy pożyczkowe decydują się wprowadzenie rozwiązań mobilnych. Na stronach kilku pożyczkodawców pojawia się też możliwość brania pożyczki za pośrednictwem SMSa. Jest to opcja dla stałych klientów, którzy posiadają już konto w ich systemie. Niemniej jednak, pokazuje dodatkowe zastosowania urządzeń mobilnych.

„Wzrost zainteresowania sferą m-commerce jest także bardzo istotny dla branży pożyczkowej. Można zaobserwować pojawianie się kolejnych aplikacji mobilnych, które umożliwiają stałym klientom wnioskowanie o chwilówkę za ich pośrednictwem. Usprawnia to proces aplikowania i czyni formalności jeszcze mniej skomplikowanymi. Nie dziwi więc to, że coraz więcej instytucji pozabankowych decyduje się na wprowadzanie takich unowocześnień”
– komentuje Tymon Zastrzeżyński, ekspert pozyczkaportal.pl.