Nowe rozporządzenie RODO, które wejdzie w życie już w maju 2018 roku niesie za sobą szereg zmian, które dotkną przede wszystkim przedsiębiorców i rynek e-commerce. Konferencja „RODO w marketingu” ma na celu przedstawienie sposobów, by nowe rozporządzenie nie zaburzyło dotychczasowego sposobu funkcjonowania przedsiębiorstw oraz połączonych z nimi, działów marketingu.

Co oznacza wprowadzenie RODO?

Wielu przedsiębiorców nie zdaje sobie sprawy z tego jakie zmiany wymusi na przedsiębiorcach wdrożenie RODO. Przedsiębiorcy muszą liczyć się z takimi zmianami jak:

przygotowywanie nawet 10 klauzul informacyjnych oraz uzyskanie zgód, które umożliwią wysyłkę klientowi maila z ofertą

  1. zakazanie praktyki automatycznie zaznaczanych checkboksów (klienci będą musieli sami wybrać oraz zgodzić się na otrzymywanie informacji handlowych, natomiast po stronie przedsiębiorcy leżeć będzie obowiązek udowodnienia, że posiada on taką zgodę)
  2. zakaz kupowania oraz korzystania z zewnętrznych baz danych osobowych w celu dystrybucji oferty sprzedażowej (w przypadku, gdy klient nie wyraził na to jasnej zgody)
  3. zakaz profilowania (bez zgody) klientów według cech takich jak płeć, wiek, wykształcenie, miejsce zamieszkania czy zawód oraz dystrybucja spersonalizowanych ofert

Tematyka konferencji

Spotkanie składać się będzie z czterech bloków tematycznych. Pierwszy z nich poświęcony będzie RODO i e-privacy z perspektywy menedżera sprzedaży, podczas którego uczestnicy dowiedzą się, jak zmieni się prowadzenie promocji i sprzedaży w związku z wdrożeniem kontrowersyjnych przepisów. Kolejny temat to „audyt i nowa baza danych klientów” oraz odpowiedź na pytanie: „w jaki sposób przeprowadzić kontrolę dotychczasowych działań sprzedażowych i pozyskać nowych klientów na zmienionych zasadach?”. Panel numer 3 poświęcony będzie omówieniu nowej rzeczywistości marketingu – prowadzenie promocji i sprzedaży w kanałach online i offline po wdrożeniu RODO. Spotkanie zakończy się przedstawieniem najefektywniejszych rozwiązań we wdrażaniu zmienionych przepisów na przykładzie innych firm.

„Zbliżające się wielkimi krokami wdrożenie RODO sprawia, że coraz więcej tematów prelekcji jest poświęconych temu zagadnieniu. To bardzo ważne, by uświadamiać przedsiębiorców w kwestii sprawnego wprowadzenia zmian w taki sposób, by nie zaburzyły one dotychczasowego funkcjonowania firmy.” – komentuje Tymon Zastrzeżyński, ekspert pozyczkaportal.pl