Nowy target firm pozabankowych

Jeszcze do niedawna kobieta nie była adresatem działań marketingowych ze strony firm pożyczkowych. Przeniesienie uwagi na płeć żeńską przy profilowaniu oferty oznaczało zrezygnowanie z mężczyzn jako adresatów. To z kolei groziło niepowodzeniem projektu – z góry należało założyć ograniczenie liczby pożyczkobiorców. W przypadku ofert nieprofilowanych pod względem płci, zawsze można liczyć na większe zainteresowanie ogółu klientów. Z drugiej jednak strony przekaz dostosowany do konkretnej grupy jest bardziej atrakcyjny.

Rynek pracy staje się coraz bardziej przychylny kobietom. Coraz częściej słyszy się o tym, że zajmują kierownicze stanowiska i osiągają sukcesy w swoich dziedzinach. Poważne korporacje, jak również mniejsze firmy, kładą duży nacisk na równouprawnienie. Jednak nie tylko stąd bierze się coraz silniejsza pozycja kobiet w różnych obszarach zatrudnienia.

Można zaobserwować pojawianie się kolejnych fundacji czy projektów, mających na celu zachęcenie kobiet do rozpoczęcia własnych biznesów. Dążą one do pobudzenia kreatywności pań i wykorzystania ich zalet i umiejętności. Kobiety wielu osobom kojarzą się z odpowiedzialnością i skrupulatnym planowaniem, co utożsamiane jest często z gwarancją sukcesu. Także pożyczkodawcy zaczynają widzieć w paniach interesującego partnera do współpracy. Właśnie dlatego coraz więcej z nich decyduje się na podjęcie ryzyka i przygotowanie ofert specjalnie dla reprezentantek płci pięknej. Jak wskazują badania, kobiety lepiej spłacają pożyczki od mężczyzn.

Chwilówka na dobry początek

Chwilówka stanowi bardzo interesujące rozwiązanie dla kobiet, które chcą rozpocząć własny biznes. Biorąc pod uwagę wciąż wzrastające zainteresowanie refundacjami unijnymi, coraz trudniej jest uzyskać fundusze z tego źródła. Ponadto wnioski zazwyczaj są rozpatrywane bardzo długo, a to wstrzymuje rozwój potencjalnego projektu. Przy decydowaniu się na prowadzenie własnej działalności trzeba się liczyć z tym, że już start jest związany z kosztami. Dlatego przed decyzją o kredycie na rozwój firmy, warto znaleźć inny sposób uzyskania finansów na samym początku, taki jak pożyczka.

Atutem tego rozwiązania jest przede wszystkim to, że pierwsza pożyczka jest darmowa. Brak oprocentowania niewątpliwie sprawia, że kobiety coraz częściej decydują się na skorzystanie z tej możliwości uzyskania środków. Biorąc chwilówkę, początkujące przedsiębiorczynie mogą uniknąć kolejnych skomplikowanych procedur. A te nie są im obce przy zakładaniu działalności.

”Coraz silniejsza pozycja kobiet na rynku pracy sprawia, że kolejne instytucje pozabankowe zaczynają dostrzegać ich potrzeby. Dlatego dzięki porównywarkom online można znaleźć coraz więcej ofert odpowiadających konkretnemu profilowi pożyczkobiorcy, co pomaga wybrać najkorzystniejszą z nich” − komentuje Tymon Zastrzeżyński, ekspert pozyczkaportal.pl.