Człowiek a biznes

Kolejna edycja konferencji pod nazwą „Człowiek czy biznes vs człowiek i biznes. Jak branża finansowa może zarabiać pamiętając o człowieku?”, była panelem dyskusyjnym na temat zmian zachodzących w sektorze finansowym. Prelegentami były osoby z branży, ale również osobistości znane ze świata mediów. Nacisk został położony na humanistyczny aspekt tej branży. Sukces produktów zależy od zdobytego zaufania i dobrych relacji na linii klient – instytucje finansowe. Omawiany był również nowy i modny sposób prowadzenia firm, czyli holokracja. Jest to system panujący w firmie, pozbawiony tytulatury oraz szefów i menagerów. Pracownicy spotykają się w kołach i pracują nad wspólnym projektem w przyjaznej i bezstresowej atmosferze. Nowy profil prowadzenia firmy wraz z wchodzeniem na rynek pracy nowej grupy społecznej, czyli millenialsów, staje się coraz bardziej popularny.

Zaufanie do instytucji finansowych

W trakcie konferencji zostały przedstawione wyniki badania „Zaufanie do instytucji finansowych”. Rezultaty diagnozy nie są korzystne dla branży specjalizującej się w finansach. Wśród instytucji zaufania publicznego banki otrzymały tylko 12. proc. poparcia, zaś firmy ubezpieczeniowe i pożyczkowe nie przekraczają nawet 10 proc. Jednak instytucje pozabankowe cały czas podejmują dialog z klientem i próbują podnieść jakość oferowanych produktów. Świadczyć o tym może podpisanie przez firmy Deklaracji Pośredników Finansowych zrzeszonych w KPF. Autorzy oświadczenia tworząc dokument, kierowali się zasadą służby i powinności wobec społeczeństwa. Firmy starają się zwiększać swoją wiarygodność dzięki zaspokajaniu potrzeb klientów, przejrzystym informowaniu o produktach, a także wysokim standardom etycznym.

„Osoby, które nie spłacają swoich zobowiązań finansowych w terminie, mogą mieć krytyczne zdanie na temat firm pożyczkowych. Jednak trzeba zwrócić uwagę, że wpędziły się w długi z własnej winy. Nieznajomość podstawowych pojęć dotyczących branży finansowej, branie pierwszej lepszej chwilówki bez porównania ofert, a także nierozumienie produktów oferowanych przez firmy pożyczkowe, mogą doprowadzić do spirali zadłużenia. Jeżeli ktoś korzysta chwilówek i pożyczek na raty w sposób odpowiedzialny, a do tego zna procedury, nie będzie wystawiał złej opinii instytucjom pozabankowym. Wiedzę i świadomość można poszerzać za pomocą eksperckich stron internetowych, na których specjaliści rynkowi analizują na bieżąco nowe produkty finansowe, a także tłumaczą zagadnienia dotyczące rynku.”- komentuje Tymon Zastrzeżyński, ekspert pozyczkaportal.pl.