Firmy pożyczkowe dużo wydają na reklamę

Mimo wielu zalet chwilówek, ich duży sukces nie miałby miejsca bez szeroko zakrojonej reklamy. Jak pokazują badania przeprowadzone przez Instytut Monitorowania Mediów, firmy pożyczkowe nie ustępują w wydatkach reklamowych największym instytucjom finansowym, takim jak banki i ubezpieczyciele.

Vivus wydaje na reklamę najwięcej

Vivus w zestawieniu wydatków na reklamę w III kwartale przez instytucje finansowe zajął 2. miejsce, zaraz po ING Banku, wydając na ten cel 20,6 mln złotych. Provident wydał na cele reklamowe 16,6 mln złotych, był także drugim najczęściej emitowanym w radiu spotem reklamowym – zaraz po reklamie pożyczek gotówkowych w Banku BNP. W pierwszej 10 znalazła swoje miejsce również Wonga, drugi największy polski przedstawiciel branży chwilówek, wyprzedzając takie tuzy jak BZ WBK czy mBank.

Top10 reklamodawcow finansowych w Q3 2014

 

Pożyczki gotówkowe były najczęściej reklamowanym produktem w branży finansowej, wyprzedzając zajmujące kolejne miejsca konta osobiste i ubezpieczenia. Pokazuje to wielkość tego segmentu rynku finansowego oraz zainteresowanie społeczeństwa. Jak pokazują badania, ponad połowa Polaków posiada zadłużenie w bankach lub innych instytucjach pożyczkowych. Dochodowość osiągana na pożyczkach jest atrakcyjna, mimo dużego ryzyka podejmowanego przez firmy. Konkurencja jest na tyle duża, że nakłady na marketing są niezbędne do zdobycia czołowej pozycji na rynku. Jak pokazuje wykres nr 1, mimo że firmy pożyczkowe dorównują bankom w wydatkach na reklamę, daleko im jeszcze do ich popularności w Social Mediach, co staje się istotnym  aspektem w pozyskiwaniu klientów. W tym elemencie upatrywać należy dalszych działań firm pożyczkowych w zakresie marketingu.

TOP 5 reklam produktow finansowych