Edukacja i bezpieczeństwo

Część poradnikowa wprowadzanego w życie projektu w tym momencie składa się z trzech kategorii. Pierwsza z nich to „Pożyczaj odpowiedzialnie”. Ma ona stanowić kompendium wiedzy na temat pożyczek oraz zasad korzystania z nich. Podstawowa wiedza pozwoli zapobiec wzięciu na siebie obciążającego zobowiązania finansowego i zasugeruje najkorzystniejsze rozwiązania. Kolejny element poradnika to „Domowe finanse”. Ta część jest źródłem wiedzy na temat tego, jak zarządzać domowym budżetem. Zawarte są w niej wskazówki na temat rozsądnego gospodarowania pieniędzmi oraz szukania korzystnych rozwiązań finansowych, które pozwolą zaoszczędzić trochę środków. To zbiór stricte praktycznych uwag, uzupełniających zaplecze teoretyczne, które zawiera część pierwsza. Ostatni etap uświadamiania pożyczkobiorców odnosi się do płaszczyzny wirtualnej. „E-bankowość” dostarcza wiedzy na temat mobilnych pożyczek i wyjaśnia, na czym polega korzystanie z internetowych rozwiązań w momencie ich brania. Ta część jest źródłem informacji na temat bezpieczeństwa w sieci, które jest kluczową kwestią przy zawieraniu tego typu transakcji.

Wiedza i odpowiedzialność

Decydując się na ten krok, Ferratum Bank wykazuje troskę o dobro i bezpieczeństwo klienta. To kolejny gest w kierunku budowania pozytywnych relacji miedzy obiema stronami. Dzięki temu klient będzie odpowiedzialnie podchodził do kwestii związanych z własnymi pieniędzmi. Zwłaszcza, że nie jest pozostawiony tylko własnej intuicji. Internetowy poradnik nie jest jedynym narzędziem edukacyjnym na gruncie pożyczek. Obecnie można znaleźć wiele porównywarek online, pomagających w wyborze właściwej oferty, takich jak na przykład Pozyczkaportal.pl. Powstają one w oparciu o bieżące rankingi oraz opinie specjalistów.

Ułatwianie procedur związanych z pożyczkami odbywa się z korzyścią dla obu stron. Wprowadzana przez Ferratum Bank platforma dodatkowo zachęca klientów do współpracy poprzez oferowanie im atrakcyjnych konkursów. Informacje na ten temat mają do nich docierać za pośrednictwem maila bądź telefonicznie.

„Edukacja klienta w dziedzinie pożyczek jest bardzo istotna. Firmy decydują się na uświadamianie klientów w zakresie przebiegu transakcji, w odpowiedzi na pojawiające się głosy o braku rzetelnego źródła wiedzy dla pożyczkobiorców. Poszerzanie wiedzy użytkowników w dziedzinie finansów niewątpliwie przysłuży się wzrostowi zaufania w stosunku do instytucji pozabankowych” – komentuje Tymon Zastrzeżyński, ekspert pozyczkaportal.pl.