Jak wynika z badań przeprowadzonych przez Nilsen na grupie 30 tys. osób z 60 krajów dla ponad połowy ankietowanych konsumentów niezwykle istotne jest zaangażowanie przedsiębiorstw w działania CSR. Wielu z nas jest w stanie zapłacić za produkt lub usługę nieco więcej mając świadomość, że tym gestem również przyczyniamy się do wspierania poprawy jakości czyjegoś życia czy ochrony środowiska. Oczekujemy również działania w sposób moralny i promowania etycznych wartości od firm z usług których decydujemy się korzystać.
CSR odpowiedzialne działania czy taktyka marketingowa
Społeczna Odpowiedzialność Biznesu (CSR) to działania, które powinny być integralną częścią działalności przedsiębiorstw. Co więcej zgodnie z wytycznymi nałożonymi przez Unię Europejską do 6 grudnia 2016r. wszystkie kraje członkowskie powinny wprowadzić stosowne zmiany w przepisach prawa. Zgodne z wytycznymi UE na duże firmy zostanie nałożony obowiązek raportowania na temat działalności na rzecz społeczeństwa. Działania prospołeczne będą więc wynikały z przepisów prawnych, a nie tylko z chęci niesienia pomocy.
Podczas gali podsumowującej konkurs „Odpowiadam Polsce” zorganizowanej przez Gazetę Bankową głos w sprawie prowadzenia działań CSR zajęli również przedstawiciele branży pożyczek pozabankowych. Jak tłumaczy Marek Bosak z Vivus Finance do Społecznej Odpowiedzialności w Biznesie można podejść dwojako – zaangażować się lub sprawiać tylko dobre wrażenie. Prawdziwe zaangażowanie może być prowadzone wówczas, gdy cele tej działalności są zbieżne z działalnością firmy.
Działania CSR nie powinny być jednorazowe lecz powinny bazować na stałej strategii, dzięki czemu zarówno klienci firmy, jak i jej pracownicy będą mieli poczucie, że zrobili coś nie tylko dla siebie, ale także dla innych.